Skip to main content

Resepi Biskut Gluten Free dan Bebas Gula

Ditulis oleh : Iryani Ahmad


Resepi Biskut Gluten Free dan Bebas Gula

Lepas scan bayi pertama kali, nampak ada kantung cyst dan baby pada masa yang sama, saya blur-blur katak macam tu. Tapi, lepas balik ke rumah, suami saya yang gelabah biawak takut sangat apa yang masuk ke dalam mulut mak buyung ni. Mengandung ada cyst dan baby, siapa tak gelabah kan? Saya terpaksa ikut program makanan yang dia aturkan. Makanan pertama yang dipotong belanja bulanan ialah GULA! Mak buyung biasalah nak ngup ngap selalu kan. Maka, tercetuslah idea resepi mudah. sihat dan sedap ni. 


Resepi Biskut Gluten Free dan Bebas Gula


Bahan-bahan :
2 biji telur
1 biji kuning telur
1/4 sudu teh stevia

Campur bersama :
100 gram tepung beras
100 gram kelapa parut kering/ sangai
1 sudu teh garam

Cara membuatnya :
1. Panaskan oven dengan suhu 175 darjah celsius.
2. Pukul telur dan kuning telur hingga mengembang. Masukkan stevia, sedikit demi sedikit campuran tepung dan kelapa parut. Kacau rata tau.
3. Tuang adunan ke dalam bekas acuan yang sudah disapu mentega, bakar selama 30 minit/ hingga kuih masak. Angkat.


******************************************************

Biskut Premium only at Mamasab Bakery 😘😘😘
.
Raya Aidilfitri hari tu beribu-ribu balang habis, tu pun ada yang tak dapat. 😅
.
So mana yang tak dapat tu, jangan lepas kan peluang! Cookies ni selalu ada!
Meh order laju-laju! 😆😆😆
.
Ada 9 jenis untuk di pilih atau grab setiap satu! 😋 😋 😋

.
Klik je link wassap di bawah untuk order.
www.wasap.my/601121870144/biskutrayamamasab
www.wasap.my/601121870144/biskutrayamamasab
www.wasap.my/601121870144/biskutrayamamasab

Comments

Popular posts from this blog

Terapi Laut (1)

Oleh : Iryani Ahmad

3 minggu lalu saya buat keputusan drastik mahu ke Port Dickson pada usia kandungan sarat 38 minggu. Eh 39 minggu. Saya pergi berdua ditemani suami dan meninggalkan 4 orang anak-anak di bumi atas angin Indera Kayangan.

Pada jarum jam menunjukkan waktu sudah tengah malam, kami sampai di tepi pantai putih bersih berhamparan laut luas Selat Melaka. Saya perlu rawatan ini. Saya nekad perlu terapi ini. Saya perlukan satu suntikan baru pada saat genting itu.

Saya diarahkan melihat pada bulan. Bulan berada tepat di atas laut. Pada wajah bulan purnama itu terdapat diri saya. Saya seolah-olah berada di bulan itu. Saya melihat diri saya yang berbaring di atas pantai putih bersih itu.

Saya yang berada di bulan itu berkata kepada diri saya di bawah sambil mataku merenung tepat anak mataku di bawah :

" Aku melihat diriku yang sihat sedang bermain-main berlari berkejaran di tepi pantai bersama anak-anakku yang sihat dan ceria."

" Aku melihat diriku sedang dikendong o…

Nah Ebook Bersalin Percuma! Sila Download Kalau Nak Tahu Wanita Hamil Yang Selalu Takut Boleh Ganggu Kesihatan Bayi dan Proses Bersalin

Oleh : Iryani Ahmad

Selepas bersalin anak kedua pada 2012, saya pernah kongsikan pengalaman bersalin yang agak pelik iaitu tenang dan gembira. Lepas tu, ramai kawan tanya dan saya seronok berkongsi. Lama-lama saya rasa tak sempat nak balas pertanyaan banyak-banyak tu. Lalu, datanglah ilham apa kata kalau saya tulis semua sekali pada satu tempat dan setiap kali ada orang lain nak tahu, saya tunjukkan sahaja tempat tu. 


Saya pernah berada di tempat bagaimana rasanya terjerut takut nak bersalin tapi mahu mengandung dan mahu anak. Tapi tak mahu sakit. Saya seperti orang lain juga merasakan bersalin wajib rasa sakit. Selepas saya belajar tentang kemahiran ini, saya berlatih dan buat masa waktu bersalin, memang ia sangat ohsem Masya Allah. 



Kehamilan ialah saat menggembirakan. Tapi ada wanita hamil yang sering ketakutan hingga jejaskan proses perkembangan bayi dalam kandungan dan mengganggu proses bersalin.

Ya, saya rasa sedih, simpati dan kesian pada kawan-kawan yang mengalami masalah semasa p…

Cara Hilangkan Batuk Berkahak Bayi 350%

CARA HILANGKAN BATUK BERKAHAK BAYI 350% DENGAN TASNEEM NATUREL CF-RUB BALM UNTUK ANAK YANG BATUK, SELESEMA DAN DEMAM

Oleh : Iryani Ahmad Bayi batuk. Bayi selesema. Mak-mak mula risau..Hidung tersumbat, anak tak boleh lena…mak ayah pun sama tak mungkin boleh tidur lena. Puas dah bawa anak pergi ke klinik. Malangnya, doktor tidak akan bagi ubat batuk dan selsema untuk bayi di bawah umur 2 tahun! Alhamdulillah dengan izin Allah, Tasneem Naturel telah mengeluarkan produknya iaitu CF Rub telah banyak membantu mak-mak yang menghadapi masalah ini. Selain itu, jika bayi dah makan, kena elakkan makanan yang menambah mukus seperti gula, gluten dan produk makanan berproses. Ibu yang menyusukan bayi pun kena pantang tau. Bertabahlah semenjak menjadi ibu ni memang banyak pengorbanan yang harus dibuat demi anak kesayangan.


Antara testimoni sebenar yang diberikan oleh ibu-ibu seluruh Malaysia.