Skip to main content

Petua Daging Kambing Tak Berbau

Oleh : Iryani Ahmad

Ada lagi lebihan daging korban pada hari raya aidiladha? Ha, dapat daging kambing atau daging lembu? Jika membuat korban, semua mestilah nak daging yang disimpan tidak berbau kan? Petua ni saya baca dari satu buku resepi. Jangan terus memasaknya!

Sebaiknya direndam dengan air basuhan beras untuk setengah jam dan kemudian direbus dengan halia. Air basuhan beras tadi bukan sahaja akan menghilangkan baunya malah akan melembutkan daging. Selamat mencuba ya!

Selain itu, semasa merebus daging biarkan sampai mendidih airnya. Biarkan terus sampai berbuih. Buangkan buih tersebut sedikit demi sedikit sehingga buihnya habis.

Petua Daging Kambing Tak Berbau



Insya-Allah dengan cara ini, anda akan dapat mengurangkan kandungan kolesterol dan bau hamis daging! Em, apa kata cuba dulu kambing perap dari Mamasab Bakeri ni. Sedaaap!!!

****************************************************************

Petua Daging Kambing Tak Berbau


KAMBING PERAP BERAPI by Mamasab Bakery 😍

.
👉🏻 Hanya perlu grill sekejap saja
👉🏻 Dah boleh makan daging yang lembut dan berjus.
👉🏻 Bayangkan jus yang keluar saat daging tu terlerai dari tulang bila digigit
👉🏻 Memang tak boleh nak diungkap kesedapan daging tu
😋😋😋
.
🐐 Daging kambing yang diimport khas dari New Zealand
🐐 Hanya bahagian paling sedap saja terpilih
🐐 Diperap pula dengan SOS PERAP BERAPI Mamasab Bakery
🐐BSampai tulang pun nak kemam juga walau dah habis daging
.
💞Kombinasi sos perap dengan 19 rempah rahsia
💞Bergabung dgn kasih sayang team didapur masa perap kambing tu
💞Menjadikan kambing perap Mamasab Bakery sedap yang melampau
💞Dan memudahkan kerja mama and papa nak masak
.
👍🏻 Memang takkan kecewa dengan KAMBING PERAP BERAPI by Mamasab Bakery ni
👍🏻 Halal dan Berkualiti lagi
👍🏻 Boleh jadikan menu untuk makan2 bersama keluarga
.
🙌🏻 Jangan risau bagi yang tak makan kambing...
🙌🏻 Kita ada juga SOS PERAP SERBAGUNA untuk kegunaan anda
.

Petua Daging Kambing Tak Berbau


🍖 Kambing Perap 500gm RM35 🍖 Kambing Perap 1kg RM55
🔥 Sos Perap Serbaguna 700gm RM25
.
Klik link ini untuk order
www.wasap.my/601121870144/kambingperap
.

Comments

Popular posts from this blog

Terapi Laut (1)

Oleh : Iryani Ahmad

3 minggu lalu saya buat keputusan drastik mahu ke Port Dickson pada usia kandungan sarat 38 minggu. Eh 39 minggu. Saya pergi berdua ditemani suami dan meninggalkan 4 orang anak-anak di bumi atas angin Indera Kayangan.

Pada jarum jam menunjukkan waktu sudah tengah malam, kami sampai di tepi pantai putih bersih berhamparan laut luas Selat Melaka. Saya perlu rawatan ini. Saya nekad perlu terapi ini. Saya perlukan satu suntikan baru pada saat genting itu.

Saya diarahkan melihat pada bulan. Bulan berada tepat di atas laut. Pada wajah bulan purnama itu terdapat diri saya. Saya seolah-olah berada di bulan itu. Saya melihat diri saya yang berbaring di atas pantai putih bersih itu.

Saya yang berada di bulan itu berkata kepada diri saya di bawah sambil mataku merenung tepat anak mataku di bawah :

" Aku melihat diriku yang sihat sedang bermain-main berlari berkejaran di tepi pantai bersama anak-anakku yang sihat dan ceria."

" Aku melihat diriku sedang dikendong o…

Nah Ebook Bersalin Percuma! Sila Download Kalau Nak Tahu Wanita Hamil Yang Selalu Takut Boleh Ganggu Kesihatan Bayi dan Proses Bersalin

Oleh : Iryani Ahmad

Selepas bersalin anak kedua pada 2012, saya pernah kongsikan pengalaman bersalin yang agak pelik iaitu tenang dan gembira. Lepas tu, ramai kawan tanya dan saya seronok berkongsi. Lama-lama saya rasa tak sempat nak balas pertanyaan banyak-banyak tu. Lalu, datanglah ilham apa kata kalau saya tulis semua sekali pada satu tempat dan setiap kali ada orang lain nak tahu, saya tunjukkan sahaja tempat tu. 


Saya pernah berada di tempat bagaimana rasanya terjerut takut nak bersalin tapi mahu mengandung dan mahu anak. Tapi tak mahu sakit. Saya seperti orang lain juga merasakan bersalin wajib rasa sakit. Selepas saya belajar tentang kemahiran ini, saya berlatih dan buat masa waktu bersalin, memang ia sangat ohsem Masya Allah. 



Kehamilan ialah saat menggembirakan. Tapi ada wanita hamil yang sering ketakutan hingga jejaskan proses perkembangan bayi dalam kandungan dan mengganggu proses bersalin.

Ya, saya rasa sedih, simpati dan kesian pada kawan-kawan yang mengalami masalah semasa p…

Cara Hilangkan Batuk Berkahak Bayi 350%

CARA HILANGKAN BATUK BERKAHAK BAYI 350% DENGAN TASNEEM NATUREL CF-RUB BALM UNTUK ANAK YANG BATUK, SELESEMA DAN DEMAM

Oleh : Iryani Ahmad Bayi batuk. Bayi selesema. Mak-mak mula risau..Hidung tersumbat, anak tak boleh lena…mak ayah pun sama tak mungkin boleh tidur lena. Puas dah bawa anak pergi ke klinik. Malangnya, doktor tidak akan bagi ubat batuk dan selsema untuk bayi di bawah umur 2 tahun! Alhamdulillah dengan izin Allah, Tasneem Naturel telah mengeluarkan produknya iaitu CF Rub telah banyak membantu mak-mak yang menghadapi masalah ini. Selain itu, jika bayi dah makan, kena elakkan makanan yang menambah mukus seperti gula, gluten dan produk makanan berproses. Ibu yang menyusukan bayi pun kena pantang tau. Bertabahlah semenjak menjadi ibu ni memang banyak pengorbanan yang harus dibuat demi anak kesayangan.


Antara testimoni sebenar yang diberikan oleh ibu-ibu seluruh Malaysia.